
ΝΕΟ ΚΤΙΡΙΟ ΑΕΡΟΣΤΑΘΜΟΥ ΣΤΟΝ ΚΡΑΤΙΚΟ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑ ΝΕΑΣ ΑΓΧΙΑΛΟΥ
ΝΕΟ ΚΤΙΡΙΟ ΑΕΡΟΣΤΑΘΜΟΥ ΣΤΟΝ ΚΡΑΤΙΚΟ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑ ΝΕΑΣ ΑΓΧΙΑΛΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ ΧΩΡΟΥ (ΚΑΝΑ)
Μελέτη : 2002
Κατασκευή : 2004
Έκταση οικοπέδου : 80,000m²
Επιφάνεια κτηρίου : 8.900m²
Θέση : ΟΙΚΟΠΕΔΟ ΚΑΤ’ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΥ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΣΤΗ Ν.ΑΓΧΙΑΛΟ, Ν.ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ
ΟΜΑΔΑ ΜΕΛΕΤΗΣ :
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ :
Συνεργασία των Αρχιτεκτονικών γραφείων: ΑΣΤΕΤ & ΣΥΜΑ
Δ. Κατσουράκης, Γρ. Τσαμπέρης
Κ. Ξανθόπουλος, Μ. Μίληση,
Γ. Σταθόπουλος, Ν. Λυκούδης,
Ν. Θεοτόκης, Ε. Θεοτοκάτου, , Λ. Τσαμπέρη
ΕΙΔΙΚΟΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
Σύμβουλος Μελέτης Παθητικής Πυροπροστασίας :
SCHATTENMANN αρχιτέκτων
Σύμβουλος Ακουστικής Μελέτης :
Ι. ΖΗΣΙΜΟΣ ακουστικός μηχανικός
Σύμβουλος Μελέτης Σήμανσης :
Π.ΠΑΛΗΟΣ αρχιτέκτων
ΣΤΑΤΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ : ΟΜΑΣ ΜΕΛΕΤΩΝ & ΕΠΙΒΛΕΨΕΩΝ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ (ΟΜΕΤΕ ) Α.Ε.
ΗΛΕΚΤΡΟΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ : ΗΛΑΚΤΡΟΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ ΑΕ Σύμβουλοι Μηχανολόγοι Μηχανικοί
ΜΕΛΕΤΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΕΡΓΩΝ :
ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΑΛΑΣ Αγρονόμος Τοπογράφος
Συνεργάτης Συγκοινωνιακής Μελέτης & Σήμανσης Περιβάλλοντα Χώρου :
Ι.ΝΙΚΟΛΑΪΔΗΣ Τοπογράφος Μηχανικός-Συγκοινωνιολόγος
Συνεργάτης Υδραυλικής Μελέτης :
Α.ΠΥΛΙΩΤΗΣ Πολιτικός Μηχανικός – Υδραυλικός
ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ : ΟΜΕΤΕ ΕΔΑΦΟΣΤΑΤΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ Ε.Π.Ε
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΟΥ
Το κτήριο Αεροσταθμού στη Νέα Αγχίαλο Νομού Μαγνησίας, μαζί τη διαμόρφωση του Περιβάλλοντα χώρου τους, αποτελούν την Α φάση ανάπτυξης του Πολιτικού Αερολιμένα, που θα καλύψει 400 αφίξεις και 400 αναχωρήσεις ημερησίως. Το κτήριο, διαστάσεων 100μ x 45μ, τοποθετείται στη ΝΑ πλευρά ορθογωνίου οικοπέδου με τον μεγάλο του άξονα με διεύθυνση Ανατολή-Δύση και σε απόσταση 32μ από την αντίστοιχη Πίστα αεροσκαφών .
Η εσωτερική ανάπτυξη των λειτουργιών ( Αφίξεις-Αναχωρήσεις-Αναμονή-Γραφειακή υποστήριξη-Βοηθητικές εξυπηρετήσεις ) έχει διευθετηθεί με βάση το απαιτούμενο και συγκεκριμένο σύστημα ροών-διαδρομών επιβατών/αποσκευών, μεταξύ πλευράς πόλης και πλευράς αεροσκαφών, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται, λειτουργική ευελιξία-άνεση, με ελαχιστοποίηση αποστάσεων-κάλυψη απαιτήσεων ατόμων με ειδικές ανάγκες-οπτική συνέχεια-ασφάλεια, και δυνατότητα μελλοντικής επέκτασης.
Η αισθητική του κτηρίου αφορά στην κλίμακά του, την αναγνωσιμότητά του, και την απλή και ευκρινή έκφραση ικανοποίησης των λειτουργιών του. Καθοριστικό στοιχείο του σχεδιασμού, το γεγονός ότι το κτήριο εντάσσεται σε έναν «ελεύθερο» και εκτεταμένο χώρο χωρίς «σημεία» αναφοράς και σύγκρισης.
Η επεξεργασία του όγκου και των όψεων του κτηρίου, έγινε με γνώμονα τις απαιτήσεις προβολής του Δημόσιου χαρακτήρα του, και καθορίστηκε από τις κτιριολογικές και ειδικές λειτουργίες του.
Τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν (ανεπίχριστο σκυρόδεμα με τμήματα πελεκημένα – επένδυση με μάρμαρο Κύπρου χτυπητό ή αμμοβολημένο, γυαλί- μέταλλο), και η ένταξη τους σε έναν αυστηρό πειθαρχημένο ρυθμό, που επιβάλλεται από τον κατασκευαστικό του και λειτουργικό κάναβο, απέδωσαν την ενότητα της αισθητικής των χώρων και το επιδιωκόμενο αισθητικό αποτέλεσμα.
Ο Περιβάλλων Χώρος περιλαμβάνει, το εσωτερικό δίκτυο κυκλοφορίας του αερολιμένα, χώρους στάθμευσης οχημάτων (πλευρά πόλης), χώρους επιβίβασης / αποβίβασης επιβατών και στάθμευσης Τουριστικών Λεωφορείων (πλευρά πόλης), Στεγασμένους υπαίθριους χώρους διακίνησης, φόρτωσης / εκφόρτωσης, αποσκευών (πλευρά πόλης), χώρο άθλησης πυροσβεστών (πλευρά αέρα), περιοχές διαμορφωμένου τοπίου, περίφραξης / σήμανσης (πλευράς πόλης / αέρος)